Sunday, June 7, 2009

Bröllopskörning


Äntligen...
Det är riktigt kul att köra bröllop, men den riktigt sköna känslan kommer när man är klar och allt har gått bra. För det är ju faktiskt så att det inte riktigt är läge för krångel i sådana här sammanhang.
För saker kan ju hända, först ska brudföljet upp i vagnen med klänning, barn och fan och hans moster. Sen ska det skålas, hurras och fotas innan man äntligen kan rulla iväg.

Hörde en berättelse från min älskade hembygd om en hästkörare som lånade en släde från länsmuseet till en bröllopskörning. Historien förtäljer inte exakt vad som sedan hände, men brudparet hamnade efter en mindre angenäm åktur i diket och av släden var det tydligen bara kaffeved. Dom lär ju komma ihåg sitt bröllop iaf. Undrar om han tog betalt...?
Och undra hur det lät när han ringde länsmuseet för att förklara vad som hänt med deras släde...?

3 comments:

  1. Gött att du bloggar igen då!!!

    Hur ska du klä ut dig på mitt o Anders bröllop, för det lär ju bli du som får köra! :-D Jag röstar för Zeb Macahan!!!! :-D

    Anna

    ReplyDelete
  2. Kan jag inte få köra som Lucky Luke :)

    ReplyDelete
  3. Jag kan leva med Lucky Luke :-)




    (tror du jag kan klä mig som en av "the daltons"?)

    A

    ReplyDelete